Pitkästä aikaa eksyin tännekin. Ehkä syynä se, että olen jälleen kerran aloittanut reenamisen, ihan uudella innolla ja potkulla. On hiton hyvä olo.

Viime ke päätin lähteä pyörälenkille, kun olin unohtanut salikamat kotiin. Pyöräily osoittautuikin ihan hauskaksi liikuntamuodoksi, joka paljastaa myös sen että kuntoni on taas täysi nolla. Vetäsin näin alkuun reippaasti sellasen reilun 17km lenkin karvan yli tuntiin. Torstaina kävin sitten salilla, tein kevyen treenin siellä, etten nyt kuluta itseäni ihan loppuun. Salilla kävi ilmi, että mulla on painoa tippunu ihan reilusti. Kesän alussa paino palloili siinä 58 paremmalla puolella, kun nyt se palloilee siinä 53-55kg:n välillä. Kaikki mitä on lähtenyt on lihasta, eli mä olen yhä se löysä nahkakasa mikä ennenkin. Jee. Lihasvoima on siis yllättäen tipahtanut aika alas. Prässissä on tiputtu kympillä, kun muissa sitten 2,5-5 kilolla. Ei auta kun treenata. Perjantain kunniaksi pyöräilin jonku reilu 16km taas karvan yli tuntiin. Eli ei mulla toi vauhti ainakaan päätä pakota :D

Lauantaina oli lepopäivä ja flunssakin tuli kylään, nuhan ja kurkkukivun muodossa. Sunnuntaina järkevänä sitten taas pyörälenkille, sama lenkki kun perjantaina. Kyllä huomas että lunssa painaa kun ei meinanut voimat oikein riittää. No selviydyin lenkistä ihan kunnialla selkäkivun kera. Tänään, eli 15.9 olin salilla, tein kevyen jalkareenin. Lämmittelyä soutulaitteella ja pyörällä, prässiä, loitontajia, lähentäjiä, etu- ja takareittä ja askelkyykkyä. Lisäks sitte pienet selkä- ja vatsaliikkeet laitteella ja sit kävelyä ja hölkkää yht 10min loppuun. Pitkät venyttelyt päälle.

Kävin tänään myös fysioterapiassa ton selkäni kanssa. Mulla on toi vasen "selkäevä" kuulemma tosi pahasti lukossa, sen myötä toiminnallinen skolioosi, jalat eri "tasoiset", olkapäät eritasoiset, pää vinossa, lantio vinossa. Kunnon hoidot siihen, ja sitten vasta pystyy näkemään/arvioimaan sen skolioosin, tai maholliset nikamavauriot.. Olis ehkä pitäny aikasemmin mennä lääkäriin..