On ihana olla pessimisti. Aina kn mä lödän jostain asiasta jotain hyvää, mä muista että hei, sitä ja tätä en o tehny pitkään aikaan, ja taas masentaa!

Eli tässä meni nyt viikko treenitauolla, mutta sitäkin enemmän on tapahtunu kaikkea hyödyllistä. Viimeviikon tiistaina kävin salilla, ja mä olin kun.. liimassa. Kaikki suju tahmeasti, mä väsyin ihan hitosti sarjojen aikana, oli siis oikea alisuoritus, ja kunnon masis seuras taas siitä. Tiistaina mulla oli kuitenkin salin jälkeen ravitsemusneuvonta. Vielä ei mitään ihan konkreettista neuvontaa ollu, vaan sovittiin että pidän ruokapäiväkirjaa 3-4 päivän ajan. Sitten nuo laitetaan koneelle, ja siitä nähdään vähän että missä suhteessa mä syön mitäkin ja kone laskeskelee kaikkea kivaa.

Torstaina  mulla oli kehoanalyysi, ja se vasta hyödyllinen olikin. Siinä vaaka laski mun rasvaprosentin, lihasmassan määrän, kehon sisäsen rasvan prosentin, perusaineenvaihdunnan jne! Painoa on kertyny nyt sen vaa'an mukaan 57.2kg. Lihasmassan osuus oli tuosta 38,8kg, rasvaprosentti korkea (arvot 21-33 välillä), tuolla ylärajoilla oltiin... Perusaineenvaihdunta oli muistaakseni jotain 1250kcal.

Puhuttiin todella paljon mun syömisestä, ja etenki palautumisesta. Mä olen syöny nin väärin kun voi vaan olla, joten ei siitä sen enempää. Mun päiväproteiinin tarve tällä liikunnalla on 82g päivässä, +palautumiseen 25g. Ennen näitä juttuja mä söi proteiinia varmaa alle 10g päivässä. Ei ihme että mitään ei ole tapahtunu. Lihakset ja lihaskunto ei etene mihinkään, ja vyötärö senku kasvaa.

Nyt mulla on hyvät proteiinit käytössä. Kallistahan se on kun mikä, mutta mennään näillä nyt tammikuuhun asti. Aamupalaksi proteiinipirtelö, sillä jaksaa ihan uskomattoman kauan. Päivällä on nyt ollu purkillinen raejuustoa, ja siihen sitten päälle jotain joka toivottavasti palvelee terveyttä.. Illalla sitte laskujen/proteiinimäärien mukaan jotain lämmitä ruokaa+lisukkeet, ja jos on tarvis, prot.pirtelöä.

Tää on nyt toinen päivä kun syön ton proteiinitarpeen mukaan, ja olo on ihan selvästi parantunu. Kroppa ei käy aamulla ylikierroksilla, salilla jaksaminen on ihan erilaista.

Mutta ettei ihan liian hyvin menis, mä en ole harrastanu aerobista ainakaan kahteen viikkoon. Viimeksi isänpäivänä.